måndag 13 juni 2016

DÅ KÖR VI!

Äääntligen kör vi igång med 10 veckors SUPERSOMMAR! Det innebär 10 veckor av sockerfri kost/minskat socker och daglig motion. En möjlighet att tillsammans stötta varandra att bygga en hälsosam livsstil (du hittar mer info under kategorin SUPERSOMMAR + SOCKERFRISOMMAR). Alla kan vara med och utgå från egna mål och förutsättningar samtidigt som man plockar det man själv vill ha från pepp-programmet! När du går tillbaka till jobbet eller plugget i höst så ska du kunna titta tillbaka på sommaren med ett leende och känsla av belåtenhet, för att det var denna sommar som din livsstil tog en ny hälsosam vändning och du kommer stråla av välmående. Jag är övertygad om att du kommer känna så om du bestämt dig för att hänga på och göra ditt bästa för att lyckas skapa nya hälsosamma rutiner. Och just den bilden: dig själv belåten, glad, pigg, välmående och stark -låt det bli din målbild och motivation den här sommaren. Bestäm dig för hur just dina riktlinjer ska se ut, det ska inte handla om att pressa sig själv på ett skadligt sätt, utan att utmana din kropp att uppnå sin fulla potential. Det handlar inte om att missa en massa god mat, utan att ge sig själv möjligheten att hitta nya goda och näringsrika alternativ som får din kropp att må bra. Det är nu du har chansen och även om vi inte känner varandra så kommer jag peppa dig hela vägen. Har du en tuff dag? Skicka mig en kommentar här på bloggen eller instragram så ska jag tagga dig! Men framförallt, gör klart för dig själv varför du vill bli hälsosammare och jobba med din målbild. Den kommer ta dig långt!

Jag tänker personligen köra 10 veckor helt utan socker, inget godis/naturgodis/choklad eller fika/desserter/glass med vitt socker. Ingen läsk, saft eller sötad dryck. Istället ska jag njuta av mängder med gottigheter utan vitt socker och recepten kommer jag naturligtvis dela med mig av till er! Jag har några riktigt gott i kylen som jag ser fram emot att få "bjuda" er på redan imorgon! När det kommer till träning så ser jag fram emot att få regelbundenhet med konditionen och jag tillhör gruppen som ska börja springa! Så härligt att få igång energiflödet i kroppen rejält igen. Styrkeövningarna ser jag enormt mycket fram emot och det ska bli härligt att känna resultatet. Jag antecknar mina resultat för att kunna jämföra, det får mig att se hur långt jag har kommit svart på vitt! 

Tagga gärna era bilder med #supersommar och #sockerfrisommar. Så hörrni, nu kör vi! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar