torsdag 9 juni 2016

HÄNG PÅ VÅR SUPERSOMMAR OCH STARTA HÖSTEN PÅ TOPP!

Vill du också förbättra din hälsa, med nyttigare kost och starkare kropp? Häng på mitt pepp-program och låt sommaren bli starten på ditt nya hälsosamma liv! Nu vet ni att jag planerar att peppa er till att göra tvärtom än vad resten av semestersvenskarna planerar att göra... Istället för att låta sommaren bli en hälsosvacka så ska jag inspirera er till att använda den som det fantastiska tillfälle det är att skapa nya härliga må-bra rutiner. Jag tror starkt att de flesta hälsorutiner misslyckas på grund av att man försöker skapa dem mitt under den stressiga vardagen som redan är full av jobb, familj och hem. Tänk tvärtom och ta tillvara på dina lediga dagar (och extraenergin som solen ger) under sommaren till att i lugn och ro väva in nya roliga hälsorutiner i ditt liv och testa ny bra mat. Jag tänker vara din dagliga inspiration!

Som jag tidigare i veckan berättade så startar jag mitt pepp-program (som vi nu ger helhetsnamnet SUPERSOMMAR) på måndag (13/6). Det är ett 10-veckors långt pepp-program med mål att under dessa sommarveckor äta nyttigare och dagligen få in roliga träningsrutiner (även de lata dagarna på stranden). Perioden är 13/6-21/8 och är kostnadsfritt! 

Hur kommer det gå till? Som jag tidigare nämnt så startar då min utmaning sockerfrisommar, vilket jag vill förtydliga riktar sig till dig som vill vara 100% sockerfri i 10 veckor (jag lovar att du kan lyckas!) men även dig som vill försöka köra så mycket sockerfritt som möjligt! Hitta din variant utefter dina förutsättningar och mål. Du behöver inte köra hardcore för att vara med, låt dig inspireras att ta bort så mycket socker du själv önskar (och du klarar mer än du tror)! Jag kommer här dela med mig av smarriga nyttorecept för festbordet, fikan och kvällsmyset utan vitt socker. Det är nu du har tid att testa nya hälsosamma rätter som du sedan kan introducera i höstens veckoschema. Därför kommer jag bomba er med matiga recept utan gluten och socker (en blandning av Paleo/LCHF/Rawfood/Vego). Mitt motto i köket är: näringsrikt, gott och enkelt!

Nästa del i mitt pepp-program SUPERSOMMAR är vardagsmotionen och kommer postas som veckoscheman varje söndagkväll. Detta kommer vara uppdelat i två delar. 1. Jag vill peppa er till att börja motionera. Det kommer innebära en upptrappning av promenader (eller "börja-springa"-schema) fyra gånger i veckan för att få igång energi, kondition och förbränning. 2. Styrkeövningar, enkla och roliga med din kroppsvikt som redskap var tredje dag där jag ger enkla instruktioner, oavsett nivå. Hur kommer detta gå till? Varje söndagkväll kommer jag på bloggen posta ett schema för kommande vecka och de dagar med kroppsövningar kommer jag dela bild/video med instruktioner. Det ska alltså vara riktigt enkelt för dig som hakar på SUPERSOMMAR att enkelt uppdatera dig om schemat och recepten vart du än befinner dig! Allt detta kommer du under dessa 10 veckor hitta här på bloggen tillsammans med lite smarta tips på vägen.

Jag hoppas att ni har börjat förbereda er mentalt på att denna sommar börja bygga på en stark, hälsosam och välmående kropp. På lördag kommer jag efterfråga vilka som hakar på och vad just du har för mål och förväntningar på denna utmaning, svara då gärna genom att lämna en kommentar och naturligtvis får du vara anonym. Dela gärna detta pepp-program vidare till familj och vänner, ju fler vi blir desto roligare! Under söndagkvällen lägger jag sedan ut första veckans träningsschema. Och på måndag kör vi igång!

Frågor på det?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar