lördag 11 juni 2016

VILKA HÄNGER PÅ #SUPERSOMMAR?

Imorgonkväll postar jag träningsschemat inför den första veckan med dagliga enkla övningar att följa för att stärka sin kropp och förbättra sin kondition. På måndag drar utmaningen #sockerfrisommar igång som utmanar dig att vara sockerfri eller minska din sockerkonsumtion under 10 veckor. Målet är att göra denna sommar till starten på en hälsosam livsstil eller förbättra den du redan har. Alla är välkomna att delta oavsett förutsättning och mål. För att dokumentera det hela lite så efterfrågar jag idag vilka som hakar på och vad just dina mål med #supersommar är. Kommentera detta inlägg och välj själv om du vill vara anonym eller inte. Hoppas vi blir ett gäng och dela gärna med dig av pepp-programmet till andra! ♡ Ps. Senare idag kommer ett hett tips som ökar din motivation och kunskap kring vad socker gör med din kropp.

Så, vilka hakar på?! :D

10 kommentarer:

  1. Yes jag hakar på ❤️ Mina mål : äta bra dra ner på sockret och tighta till döfläsket 😂😂 hur går jag tillväga ??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fantastiskt! Häng med på alla recept och träningscheman som läggs ut söndagar så kör vi! :)

      Radera
  2. Jag hakar på. Har gjort en Gastric Sleeveoperation och vill inte gå upp de kilon jag tappat utan fortsätta gå ner. Och jag vill må bra!!! Känner att jag behöver stöd så detta kan nog bli bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart, din kropp kommer tacka dig! :)

      Radera
  3. Jag är på! Vill fortsätta leva hälsosamt, tillsatt sockerfritt och hålla igång träningen över sommaren. Något som lätt fallerar under semestern. Hämta ny inspiration och känna gemenskap. #supersommar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Toppen, så kul att ha dig med!!! :D

      Radera
  4. Emelie Hambrook13 juni 2016 23:15

    Jag e på! ��
    Mitt mål är att minska på tillsatt socker och helt byta ut onyttiga godsaker mot nyttiga varianter, dvs sånt som kroppen mår bra av i form av vitaminer, mineraler osv (idag ligger jag på cirka 30% onyttigt och 70% nyttigt). Träningsmässigt är mitt mål att göra ett kort pass minst 5 dagar i veckan hela sommaren.
    Tack för att du finns här med din inspiration!!

    SvaraRadera
  5. Ja hänger på. Har diabetes typ 2 så vissa recept får jag konstruera om men det är det minsta problemet. Behöver gå ner i vikt men framför allt ha stöd och pepp. Då jag jämnt står vid en stor vägg ( sjukskriven ) så behöver jag oxå lära mig meditera andas och kanske ta o lära mig yoga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt Naina! Ska då även försöka lägga ut lite fler LCHF-vänliga recept. Jag har själv varit utbränd (om det är den väggen du syftar på) och tycker det är grymt att du söker inspiration att förbättra hälsan. :)

      Radera