söndag 24 juli 2016

VECKOSCHEMA 6 - SUPERSOMMAR

VECKOSCHEMA 6 - SUPERSOMMAR

Nu kör vi vecka SEX av supersommar, ett väldigt enkelt men effektivt schema som stärker din kropp och ökar din kondition. För när har man mest tid att bygga på en hälsosam livsstil om inte semestern? Denna vecka kommer vara en squat-vecka med mål att stärka våra härliga rumpor -häng på du också!
 

VECKOSCHEMA 6 - SUPERSOMMAR
____________________________________________________

Måndag: Promenad 35 min
____________________________________________________

Tisdag:  Rumpa + r
Knäböj / Squat: Börja med att ha fötterna på höftbredds avstånd. Om du har dåliga knän eller dålig rygg förkortar du rörelsen, det är OK. "Sätt dig" ner i kontrollerad fart, stanna vid ca 90 graders och kom kontrollerat tillbaka upp (inget studsande). Upprepa så många gånger du orkar, vila 30 sek och upprepa två gånger.

____________________________________________________

Onsdag: Promenad 35 min / (Spring 35 min om du är erfaren löpare)
Börja springa: 19 min promenad + 11 min löpning*
____________________________________________________
Torsdag:  Rumpa + r
Knäböj / Squat: Börja med att ha fötterna på höftbredds avstånd. Om du har dåliga knän eller dålig rygg förkortar du rörelsen, det är OK. "Sätt dig" ner i kontrollerad fart, stanna vid ca 90 graders och kom kontrollerat tillbaka upp (inget studsande). Upprepa så många gånger du orkar, vila 30 sek och upprepa två gånger.
 
____________________________________________________
Fredag: Promenad 35 min
____________________________________________________
Lördag:  Rumpa + r
Knäböj / Squat: Börja med att ha fötterna på höftbredds avstånd. Om du har dåliga knän eller dålig rygg förkortar du rörelsen, det är OK. "Sätt dig" ner i kontrollerad fart, stanna vid ca 90 graders och kom kontrollerat tillbaka upp (inget studsande). Upprepa så många gånger du orkar, vila 30 sek och upprepa två gånger.
___________________________________________________

Söndag: Promenad 35 min / (Spring 35 min om du är erfaren löpare)
Börja springa: 18 min promenad + 12 min löpning*
____________________________________________________

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar