söndag 18 december 2016

EKOLOGISKA SÄNGKLÄDER FRÅN REVA HOME

Jag älskar att hitta företag som verkligen har tänkt till i sina produkter, som skapar med hjärtat och bryr sig om hur deras produktion påverkar världen.  Ett sådant företag som jag väldigt gärna skulle vilja lyfta fram är REVA HOME - ett ekologiskt kvalitetsmärke som skapar underbara sängkläder i 100% ekologiskt GOTS-certifierad och extra fin bomullsperkal.  Att välja ekologiska sängkläder är enormt viktigt för mig, det är ju trots allt de textiler som vi låter vila mot vår nakna hud en stor del av dygnet.

När jag i höstas hörde talas om REVA HOME blev jag så nyfiken på deras produkter och sätt att skapa att jag kontaktade Reva, kvinnan bakom konceptet. Och med brinnande passion i rösten fick jag höra henne själv berätta om resan till dessa sängkläder som inte bara är vackra att se på, men även är resultatet av ett sökande på ekologiska textiler som genuint är snälla mot både hälsa och natur. Hon är extremt noggrann av att varje detalj ska uppnå hennes höga krav - alltifrån hållbara och rättvisa arbetsförhållande till stygnlängd- och har flertalet bytt leverantör tills dess att hon verkligen .

Hennes sängkläder med starka hållbara tanke bakom sys för hand i Jaipur, Indien. Det är även där man sätter färg och himmelska mönster genom att för hand trycka med blockmönster - ett indiskt traditionellt sätt att skapa textilmönster. Hur häftigt är inte det? Vilken motsats till massproduktion! 

REVA HOME hittar ni på bland annat NK och Åhlens City i Stockholm, men även i webshoppen som finns på deras hemsida (adlink).


Jag är helt såld och hoppas få se detta märke sprida sig i vårt land! För som sagt, ekologiska sängkläder är viktigt och jag köper hellre en ekologisk uppsättning för mer pengar än flera olika billigare varianter som innehåller gifter och kemikalier. Jag vet, det tar emot att gå mot konsumtionsvanan att förnya sig och byta ofta - men det känns så mycket bättre att välja långvariga produkter med ett hälsotänk bakom.  Klicka in här för att komma till deras hemsida!

 Leaf Wild Rose Pillowcase 2 pc
http://cdn.shopify.com/s/files/1/0611/6525/files/production_1024x1024.jpg?1057

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar